Mobil s Instagramem
Zdroj: Unsplash

Stát omezí influencery v reklamě na léky, povolí reklamu na sluchadla

Česká vláda dnes jednomyslně podpořila významné změny v regulaci reklamy na zdravotnické prostředky a kojeneckou výživu. Od července 2025 budou platit nová pravidla, která mají především chránit spotřebitele před zavádějící reklamou.

Podle ministra průmyslu a obchodu Lukáše Vlčka novela reaguje na současné potřeby trhu a zajistí, že se ke spotřebitelům dostanou správné a ověřené informace. Nově bude možné propagovat zdravotnické prostředky vydávané na lékařský předpis, jako jsou například sluchadla nebo dýchací přístroje pro léčbu spánkové apnoe.

„V tomto případě nehrozí, že by mohly firmy svou reklamou ovlivnit rozhodování spotřebitele, jelikož poukaz či žádanku vždy vydává lékař,“ vysvětluje náměstek ministra Štěpán Hofman.

Novela přináší i významná omezení. Zůstává v platnosti zákaz reklamy na zdravotnické prostředky, které může aplikovat pouze zdravotník, jako jsou kloubní náhrady nebo nitroděložní tělíska. Významnou změnou je úplný zákaz zapojení celebrit a influencerů do propagace zdravotnických prostředků.

Dozor nad reklamou na kojeneckou výživu nově přechází z krajských živnostenských úřadů na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. U léčivých přípravků určených zdravotnickým odborníkům se zavádí možnost poskytovat povinné informace elektronickou formou, což by mělo snížit administrativní zátěž.

Jak uvedl ředitel odboru živností Jan Strakoš, novela především reaguje na evropské předpisy a jejich dosud nekompletní implementaci do českého práva. Změny byly konzultovány s Ministerstvem zdravotnictví a profesními komorami.

Nemělo by se to sdílet?

Sdílet na
Zdroj: MPO

Zanechte první komentář