Rada hlavního města Prahy v pondělí schválila poskytnutí částky 22 milionů korun na marketingové kampaně podporující příjezdový cestovní ruch v roce 2025. Kampaně realizované společností Prague City Tourism odstartují už v březnu a potrvají do prosince. Jejich cílem je přilákat do metropole především kultivovanou a bonitní klientelu.
Vedení Prahy se dlouhodobě snaží zvýšit kvalitu turismu ve městě a zaměřit se na návštěvníky, kteří přinášejí vyšší ekonomický přínos. Kampaně budou cílit i na vzdálené trhy prostřednictvím platformy Touchpoint, kde je Praha prezentována jako město vzdělanosti, výzkumu a vědy. Podpora směřuje také do kongresového turismu a projektů s potenciálem rozvoje příjezdového cestovního ruchu.
„Systémové řešení podpory cestovního ruchu je finálním krokem k efektivnímu využívání prostředků získaných z místního poplatku z pobytu. Díky alokaci 50 procent ročního příjmu z tohoto poplatku můžeme investovat do marketingových kampaní, které pro rok 2025 činí celkem 22 milionů Kč a jsou určeny na propagaci Prahy jako kultivované turistické destinace,“ uvedl náměstek primátora Jiří Pospíšil, který má v gesci kulturu a cestovní ruch.
Pražská radnice do budoucna počítá s navýšením poplatku z pobytu. Ten byl z původních 21 korun za osobu a noc zvýšen na současných 50 korun, přičemž polovina vybraných prostředků jde zpět do podpory cestovního ruchu. Ambicí města je další navýšení až na 100 korun za osobu a den, což odpovídá trendům v jiných evropských metropolích.
Pro realizaci tohoto záměru je však nutná změna zákona o místních poplatcích, kterou nelze prosadit bez podpory sektorových organizací. Proto je podle představitelů města důležité reinvestovat již vybrané prostředky zpět do cestovního ruchu, aby byla zajištěna kontinuální podpora jeho rozvoje v souladu s dlouhodobými zájmy Prahy.