Česká pirátská strana oficiálně zahájila volební kampaň pod heslem „Nakopneme to!“ s rozsáhlým programem zaměřeným na modernizaci státu a podporu rodin. Kampaň připravovali odborníci včetně Martina Přikryla z agentury Werk Camp, který se podílel na prezidentské kampani Petra Pavla, a britského stratéga Paula Hildera.
Předseda a celostátní lídr Zdeněk Hřib představil ambiciózní plán: „Chceme moderní stát, který funguje pro lidi, ne pro staré struktury. Snížíme daně rodinám, zajistíme dostupnější bydlení a zatočíme s korupcí.“
Strana slibuje, že 90 procent rodin bude mít více peněz díky nižším daním a levnějším základním potřebám. V oblasti bydlení Piráti plánují výstavbu 200 tisíc nových domovů a zjednodušení stavebních procesů, což má podle nich zlevnit výstavbu až o milion korun na byt.
Pirátský program zahrnuje 32 konkrétních bodů rozdělených do čtyř hlavních oblastí. V rámci podpory rodin chtějí zavést digitální účtenky, posílit antimonopolní úřad proti kartelům a legalizovat manželství pro všechny. Proti korupci plánují zastropování dotací pro velké holdingy a tvrdý postup proti daňovým únikům korporací.
Ve zdravotnictví Piráti slibují „zastavit rozkrádání“ a zajistit dostupné lékaře v každém okrese. Pro modernizaci státu navrhují digitalizaci úřadů, zapojení špičkových odborníků a špičkové vzdělání bez školného.
Volební lídry Pirátů povedou kromě Hřiba také Ivan Bartoš ve Středočeském kraji, Olga Richterová v Praze a Mikuláš Ferjenčík v Pardubickém kraji.
„Jsme jedinou liberální silou, která má odvahu a plán posunout Česko dopředu,“ prohlásil Hřib s tím, že volby rozhodnou, zda země bude „přešlapovat na místě, nebo udělá krok ke svobodné, moderní a prosperující zemi“.