Česká pirátská strana včera oficiálně odstartovala závěrečnou fázi předvolební kampaně s heslem „Máme společného víc, než si myslíte“. Piráti si stanovili ambiciózní cíl získat více než 25 poslanců a přeskočit hnutí SPD, čímž by se stali třetí nejsilnější stranou v Parlamentu.
Předseda Zdeněk Hřib představil konkrétní plán prvních 100 pracovních dnů vlády, který zahrnuje deset klíčových bodů. „Někteří politici nám tvrdošíjně říkají, že česká společnost je nepřekonatelně rozdělena – že město nerozumí vesnici a mladí se přou se starými. My Piráti si ale myslíme pravý opak,“ prohlásil Hřib.
Mezi hlavní priority patří dostupnější bydlení prostřednictvím akceleračních zón pro rychlejší výstavbu a 20 miliard korun ročně navíc do bytové výstavby. Piráti také slibují daňové úlevy pro rodiny včetně zvýšení slevy na poplatníka a rodičovský příspěvek 420 tisíc korun.
V boji proti korupci plánují protimafiánský zákon, povinná majetková přiznání a zabavování výnosů z trestné činnosti. Straně jde také o modernizaci státu včetne digitalizace služeb a odstranění zbytečné byrokracie.
Kontroverzním bodem programu zůstává regulovaný trh s konopím, který by podle Pirátů přinesl až 3 miliardy korun ročně do státního rozpočtu. Strana rovněž prosazuje manželství pro všechny a funkční parlament se zkrácenými obstrukcemi.
Na akci se objevila signatářka Charty 77 Věra Roubalová Kostlánová, která připomněla hodnotu občanské odvahy a demokracie. Piráti současně spustili crowdfundingovou výzvu na platformě Startovač a odmítají financování od velkých dárců. „Volby nejsou o billboardech ani o peněženkách oligarchů,“ zdůraznil Hřib.
Zahájení kampaně mělo festivalovou atmosféru s hudbou a novým pirátským merchandisingem. Rozšířený volební slogan nyní zní: „Nakopneme změnu! Letos Piráti.“