Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy uspořádala dvoudenní konferenci zaměřenou na posilování zájmu mladých lidí o politiku a aktivní občanství. Setkání reagovalo na problém nízkého zájmu dospívajících o politické dění a opatrnost škol při otevírání politických témat.
Rámcový vzdělávací program sice stanovuje, že občanská výchova má vést k porozumění principům demokracie a aktivnímu vstupování do veřejného života, v praxi však tyto cíle nejsou samozřejmostí. Konference vytvořila prostor pro diskusi mezi učiteli, studenty i zástupci vzdělávací politiky.
Během programu byly představeny výstupy tříletého mezinárodního projektu G-EPIC, na kterém kromě České republiky spolupracovaly týmy z Belgie, Velké Británie, Dánska, Německa a Španělska. Za fakultu se na řešení podíleli odborníci z katedry psychologie a katedry občanské výchovy a filosofie výchovy.
Projekt přinesl explorativní šetření ze škol, experimentální ověření nových metod výuky nebo ověřený výukový program podpořený intervenční studií.
Velký ohlas vzbudila diskuse se třemi mladými poslankyněmi – A. Chochelovou, K. Stojanovou a L. Bartošovou. Hovořily o své cestě k politice, překážkách spojených se stereotypy i o tom, jakou roli v jejich přípravě sehrála škola a občanské vzdělávání.
Program doplnili také další odborníci včetně Michaely Dvořákové, Salima Murada nebo Barbory Štičky, kteří problematiku zasadili do širšího společenského a vzdělávacího kontextu.






