Ministerstvo školství uspořádalo setkání se zástupci významných vzdělávacích organizací, kde představilo hlavní priority vzdělávací politiky pro rok 2025. Náměstek Jiří Nantl zdůraznil důležitost systematické spolupráce s partnery z oblasti vzdělávání a připomněl, že ministerstvo již předložilo novelu školského zákona reflektující plánované reformy.
Mezi hlavní priority na příští rok bude patřit implementace nového kurikula v předškolním a základním vzdělávání s důrazem na metodickou podporu škol a učitelů. Ministerstvo se zaměří také na rozvoj pedagogické diagnostiky a sjednocení metodických přístupů v rámci snižování odkladů školní docházky.
V oblasti středního školství bude pokračovat inovace oborové soustavy a úprava přijímacího řízení. Důraz bude kladen i na posílení kariérového poradenství a provázanosti studia s praxí. Ministerstvo plánuje rovněž pokračovat v reformě přípravy učitelů a posílit roli ředitelů jako lídrů vzdělávacího procesu.
Další kroky se týkají rovného přístupu ke vzdělávání, kde MŠMT připravuje novou metodiku indexového financování škol podle náročnosti jejich práce a systémové nastavení spádovosti škol vůči pedagogicko-psychologickým poradnám. Pozornost bude věnována i průřezovým tématům jako je digitalizace vzdělávání, prevence kybernetických hrozeb, podpora podnikavosti a mediální gramotnosti či zajištění duševního zdraví žáků.
V následné diskusi se řešily otázky týkající se postavení dětských skupin, vhodnosti formativního hodnocení na vysvědčení a jeho dopadu na přijímací řízení, prodloužení povinné školní docházky v souvislosti s revizí oborové soustavy či přípravy kariérního systému pro učitele.
Setkání se zúčastnili zástupci významných vzdělávacích organizací, včetně Asociace pracovníků pedagogicko-psychologických poraden, Asociace ředitelů gymnázií ČR, Českomoravského odborového svazu pracovníků školství a dalších. Ministerstvo potvrdilo svůj záměr pokračovat v pravidelném dialogu se všemi zainteresovanými stranami, aby zajistilo hladký průběh reforem a efektivní modernizaci českého vzdělávacího systému.