Setkání Ministerstvo školství
Zdroj: MŠMT

Nantl slíbil komprehenzivní systém práce, MŠMT představilo klíčové reformy na rok 2025

Ministerstvo školství uspořádalo setkání se zástupci významných vzdělávacích organizací, kde představilo hlavní priority vzdělávací politiky pro rok 2025. Náměstek Jiří Nantl zdůraznil důležitost systematické spolupráce s partnery z oblasti vzdělávání a připomněl, že ministerstvo již předložilo novelu školského zákona reflektující plánované reformy.

Mezi hlavní priority na příští rok bude patřit implementace nového kurikula v předškolním a základním vzdělávání s důrazem na metodickou podporu škol a učitelů. Ministerstvo se zaměří také na rozvoj pedagogické diagnostiky a sjednocení metodických přístupů v rámci snižování odkladů školní docházky.

V oblasti středního školství bude pokračovat inovace oborové soustavy a úprava přijímacího řízení. Důraz bude kladen i na posílení kariérového poradenství a provázanosti studia s praxí. Ministerstvo plánuje rovněž pokračovat v reformě přípravy učitelů a posílit roli ředitelů jako lídrů vzdělávacího procesu.

Další kroky se týkají rovného přístupu ke vzdělávání, kde MŠMT připravuje novou metodiku indexového financování škol podle náročnosti jejich práce a systémové nastavení spádovosti škol vůči pedagogicko-psychologickým poradnám. Pozornost bude věnována i průřezovým tématům jako je digitalizace vzdělávání, prevence kybernetických hrozeb, podpora podnikavosti a mediální gramotnosti či zajištění duševního zdraví žáků.

V následné diskusi se řešily otázky týkající se postavení dětských skupin, vhodnosti formativního hodnocení na vysvědčení a jeho dopadu na přijímací řízení, prodloužení povinné školní docházky v souvislosti s revizí oborové soustavy či přípravy kariérního systému pro učitele.

Setkání se zúčastnili zástupci významných vzdělávacích organizací, včetně Asociace pracovníků pedagogicko-psychologických poraden, Asociace ředitelů gymnázií ČR, Českomoravského odborového svazu pracovníků školství a dalších. Ministerstvo potvrdilo svůj záměr pokračovat v pravidelném dialogu se všemi zainteresovanými stranami, aby zajistilo hladký průběh reforem a efektivní modernizaci českého vzdělávacího systému.

Nemělo by se to sdílet?

Sdílet na
Zdroj: MŠMT

Zanechte první komentář