Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podepsalo memorandum o spolupráci při tvorbě systému metodického vedení škol v oblasti školního poradenství. Dohodu uzavřelo s organizací SOFA, Národním pedagogickým institutem a zástupci odborných asociací.
Cílem memoranda je sjednotit přístup k metodické podpoře mateřských, základních a středních škol napříč regiony České republiky. Spolupráce má posílit kvalitu poradenských služeb poskytovaných přímo ve školách.
„Kvalitní školní poradenství je základním předpokladem pro rovné šance všech dětí na vzdělávání a pro jejich celkovou pohodu ve škole,“ uvedl náměstek ministra školství Jiří Nantl. Podle něj novela školského zákona mimo jiné zakotvuje spádovost pedagogicko-psychologických poraden vůči školám.
Letošní novela školského zákona se zaměřuje na systémové nastavení podpůrných pedagogických pozic – školních psychologů, speciálních pedagogů a sociálních pedagogů přímo v základních školách. Tito odborníci mají umožnit včasnou diagnostiku vzdělávacích potřeb žáků a nastavování odpovídajících podpůrných opatření.
Předsedkyně SOFA Lenka Felcmanová zdůraznila, že na začátku bude důležité zmapovat potřeby škol a podmínky poraden. „To vše budeme společně diskutovat a ověřovat v praxi, aby novela naplnila očekávání a přinesla školám to, co skutečně potřebují,“ doplnila.
Prezident Asociace ředitelů základních škol Luboš Zajíc ocenil memorandum jako krok k posílení spolupráce. Podle něj je nutné zajistit, aby metodická podpora nevznikala izolovaně, ale v přímé součinnosti škol a poraden v jednotlivých regionech.
Memorandum se uzavírá na dobu neurčitou a předpokládá průběžnou spolupráci všech partnerů. Všechny zúčastněné strany budou spolupracovat na tvorbě metodických doporučení, která pomohou sjednotit praxi poradenské podpory ve školách.






