Evropské automobilky mohou brzy čelit vysokým pokutám za nedostatečný prodej elektromobilů. Ministr dopravy Martin Kupka proto spojil síly s poslancem Ondřejem Krutílkem.
Důvodem jejich iniciativy jsou především sankce, které hrozí výrobcům automobilů za nesplnění limitů prodeje elektrovozidel. Podle ministra jde o absurdní situaci – zejména v kontextu informací o možném zavedení dotací na nákup elektromobilů v Bruselu.
Místo placení pokut by automobilky měly investovat do technologického vývoje a posílit svou pozici vůči konkurenci z Asie a Ameriky. Proto Kupka a Krutílek představili na veřejné diskusi několik konkrétních návrhů.
Kromě zrušení sankcí za nesplnění emisních limitů CO2 chtějí prosadit větší využívání domácích nerostných zdrojů pro průmysl a omezit byrokracii bránící investicím do moderních technologií. Zásadním bodem je také přehodnocení současných limitů a zrušení plánovaného zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory po roce 2035.