Kandidát strany Levice v Praze Hynek Tožička spustil sponzorovanou kampaň s kontroverzním heslem „Miliardáři by neměli existovat“. Na volebním plakátu s vlastní podobiznou tak otevřeně vyhlašuje boj nejbohatším vrstvám společnosti.
„Existence několika, jenž hromadí nepředstavitelné bohatství a moc, zatímco mnoho lidí si stěží může dovolit běžný život, je jak v rozporu s demokracií, tak v rozporu s prosperitou,“ uvedl Tožička ve svém příspěvku na sociální síti.
Kandidát zároveň označil Levici za „jedinou stranu, která se nebojí postavit oligarchům“, které podle něj „vysávají naši společnost“. Radikální rétorika namířená proti bohatým představuje jeden z hlavních pilířů předvolební kampaně této levicové formace.
Tožičkova kampaň tak pokračuje v tradičním levicovém narativu boje proti sociálním nerovnostem, tentokrát však s výrazně ostřejším vymezením vůči nejbohatším jedincům ve společnosti. Otázkou zůstává, jak podobné poselství osloví voliče a zda dokáže mobilizovat podporu pro stranu, která se dlouhodobě pohybuje na okraji politického spektra.