Uvítání Fiala Kupka
Zdroj: Úřad vlády

Fiala představil postup přípravy D52: Dálnice do Vídně má schválenou variantu přes nádrž

Předseda vlády Petr Fiala společně s ministrem dopravy Martinem Kupkou v pondělí v Mikulově představili postup přípravy dálnice D52 směrem do Vídně a schválenou variantu přechodu přes vodní nádrž Nové Mlýny.

Na základě posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) byly k dispozici dvě možnosti – estakáda nebo samostatný násyp. Centrální komise ministerstva dopravy schválila technicky a ekonomicky výhodnější variantu samostatného násypu, který bude kopírovat stávající silnici I/52.

„Dostavba dálnice D52 z Brna do Vídně se konečně rozbíhá. Všichni víme, že se tato dálnice stala smutným symbolem toho, jak stát donedávna nedokázal pohnout s klíčovými dopravními stavbami,“ uvedl Fiala. Dokončení má zkrátit cestu o půl hodiny a zlepšit spojení k Jadranu i za prací do zahraničí.

Úsek z Pohořelic ke státním hranicím s Rakouskem o délce 23,1 kilometru bude realizován v letech 2027–2031 ve třech etapách. Z celkové délky dálnice D52 činící 44,379 km je zatím v provozu pouze úsek z Brna do Pohořelic.

Předpokládané náklady činí 4,1 miliardy korun bez DPH pro úsek Nové Mlýny – státní hranice a 2,5 miliardy korun pro úsek Pohořelice – Nové Mlýny, uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálnice D52 se po dokončení stane součástí evropského koridoru Baltské moře – Jadran a propojí se s plánovanou rakouskou dálnicí A5 na základě mezivládní dohody z roku 2009. Konkrétní úsek přes vodní dílo Nové Mlýny bude realizován v letech 2029–2031, zatímco zbývající dva úseky mezi lety 2027–2029.

Sdílet:
Zdroj: Úřad vlády