Praha a Středočeský kraj startují ambiciózní projekt modernizace železniční dopravy. Podle informací náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba se chystá tendr na dodávku 133 elektrických vlakových souprav v hodnotě 142 miliard korun. Jedná se o dosud největší zakázku na dopravce v historii České republiky.
Nové soupravy ponesou pracovní označení EMU 400 a nabídnou kapacitu přes 380 míst k sezení. Hřib uvádí, že vlaky budou disponovat klimatizací, bezbariérovým přístupem a stabilním internetovým připojením. První soupravy by měly vyjet na koleje v roce 2029.
Zakázka má být realizována v průběhu následujících 30 let. Pro zajištění transparentnosti celého procesu byla navázána spolupráce s organizací Transparency International.
Podle vyjádření náměstka Hřiba přinese modernizace vozového parku kromě většího pohodlí cestujících také environmentální benefity. Nové elektrické soupravy nahradí starší dieselové vlaky, což má přispět k šetrnějšímu provozu vůči životnímu prostředí.
Na přípravě projektu spolupracuje Středočeský kraj s organizací ROPID, která zajišťuje koordinaci veřejné dopravy v Praze a okolí.